W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Centrum Usług Wspólnych w Lubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Centrum Usług Wspólnych w Lubinie.

Data publikacji strony internetowej: 2022-12-13.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-20.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-12-20.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów;
  • niektóre zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji;
  • pliki wytworzone przez inne podmioty i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-12-14.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych w Lubinie.

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Mariusz Marszałek. Kontakt: m.marszalek@cuw.lubin.pl, tel. 725571004. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Centrum Usług Wspólnych w Lubinie odpowiada Mariusz Marszałek, m.marszalek@cuw.lubin.pl, tel.725571004.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)

Dostępność architektoniczna

Centrum Usług Wspólnych w Lubinie nie posiada własnego budynku, korzysta z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Lubinie udostępnionych na działalność jednostki.

Wejście do budynku

Do budynku Urzędu Miejskiego w Lubinie dostępne jest od ul. Jana Kilińskiego wejście główne po schodach posiadające dwie poręcze przyścienne na zewnątrz budynku jak również w korytarzu wewnątrz budynku. Wejście główne do budynku usytuowane jest obok pełniącego dyżur portiera.

Do Centrum Usług Wspólnych w Lubinie dedykowane jest wejście bezprogowe z poziomu chodnika od strony ul. Michała Drzymały. Wszystkie pomieszczenia Centrum Usług Wspólnych w Lubinie znajdują się na tym samym poziomie.

Budynek Urzędu posiada, oprócz dwóch opisanych wejść, dodatkowo dwa tylne wyjścia ewakuacyjne z parteru na parking samochodowy obok budynku.

Istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Bezpośrednio przed wejściem od strony ul. Michała Drzymały znajdują się odpowiednio oznakowane dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla samochodów dla osób niepełnosprawnych.

Winda

Po wejściu do budynku Urzędu bezpośrednio z poziomu chodnika od ul. Michała Drzymały znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych z możliwością dojazdu wózkiem inwalidzkim na pozostałe kondygnacje budynku.

Oznakowanie pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych

Informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku prezentowane są w sposób wizualny i dotykowy, w szczególności poprzez plany tyflograficzne, tablice z informacją pisaną i piktograficzną oraz oznakowanie pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych alfabetem Braille'a. Posadzki w wybranych miejscach wyposażone są w elementy ze wskaźnikami fakturowymi (pasy i wypustki).

Środki wspierające komunikowanie się oraz możliwość obsługi komunikatorów

W ramach środkach wspierających komunikowanie się Centrum Usług Wspólnych w Lubinie umożliwia kontakt, w szczególności poprzez: korzystanie z poczty elektronicznej; przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS; wykorzystanie komunikatora Microsoft Teams oraz Messenger. Istnieje również możliwość skorzystania z pomocy pracownika sekretariatu.

Pomoc pracownika Urzędu Miejskiego

W wybranych punktach budynku umieszczone są przyciski służące do wezwania pracownika Urzędu, który udzieli wsparcia osobie mającej trudności z poruszaniem się po budynku.

Aplikacje mobilne

Nie posiadamy aplikacji mobilnych.

Dodatkowe informacje

Deklarujemy chęć osiągnięcia wyższego poziomu dostosowania.